5.12.2012, 15:57
Българската национална телевизия отвори врати за специална изложба на съхранени през годините над 30 оригинални плаката от годините на фестивала „Златният Орфей”.
Черно- белите и цветни постери са любезно предоставени на националната телевизия от клуб „33 оборота”, а на тях са снимките на най-големите български и чужди звезди.
„Благодарение на тази изложба е жива паметта на Златният Орфей. Тук тя е в дома си, на мястото, на което ще се чувства най-добре”, сподели Драгомир Драганов, който събитието.
Сред гостите на откриването бяха и водещите на фестивала през годините – Нели Топалова и Миодраг Иванов, режисьорката Ласка Минчева, изпълнителите Ани Върбанова и Петко Петков, проф. Мария Ганева, Янко Миладинов, Даряна Генова, както и още много приятели на „Златният Орфей”. Под звучите на най-големите хитове на фестивала, гостите си спомниха за златните времена, когато той е обединявал популярната музика. Йорданка Христова с типична за нея емоционалност коментира: „Идеята за Златният Орфей ни събира тук, но не с тъга. Това е спомен за успеха от миналото, който ни топли и до днес. Представях песни на 9 издания на фестивала, но най-важното е, че той беше важен за българската култура, така ние общувахме помежду си и с публиката. Хубаво е, че имаме памет и нека не се забравяме”.
Събитието имаше и благородна кауза. Гостите можеха да закупят символичен билет, който да подарят на свои близки и приятели, който служи за вход за изложбата. „По този начин искаме да помогнем на наш колега да посрещне предстоящите празници”, обясни Йорданка Христова. Събраните средства ще бъдат дарени на Борис Годжунов, а самата изложбата е в памет на художника Дянко Дянков, който е и автор на плакатите.
Като своеобразен мост между поколенията в музикалното изкуство Драгомир Драганов обяви и имената на изпълнителите, които ще участват в новогодишния концерт „Сцена под звездите”. За 14-та поредна година Българската национална телевизия и Столична община канят жителите и гостите на София на празничния концерт-спектакъл с участието на Йорданка Христова, АКАГА, Графа, Берковската духова музика, Гуна Иванова, Ангел и Моисей, Богомил, Рафи.
Експозицията е разположена пред новинарското студио 6 и ще остане в БНТ до края на декември.
30 Коментарa
б.м
18.12.2012 в 11:08
ето,това доказва,че дори и на М.Сивстр онзи жест и е направил впечатление като непристоен..аз само обсъждах,че този идеално бял бюст на сталин ,изработенот някой кандидат артизан,а не от скулптор е като белия квадрат на малевич..ако се сложи в чисто бял шоу руук или интерион както беше тзи в брюксел white margiela ..това отново означава,че моята преценка съвпада донякъде с нейната..чисто бяло пространство с един 2 на с такъв .
а и защо не,някой наистина добър фотограф да заснеме точно такъв предмет на идеологическия кич ,както mapplethorpe е снимал аполон от мрамор..
съвсем другарски:не е ли лош знак когато националната медия се изявава в наречената преди година "невзрачна медия" .
аз не съм наясно как е у анс,но определено артист,водещ в една от водещите медии се ангажира да не прави така,че голямата медия да изглежда второстепенната..
ок..не че ми пука за БНТ..но заради такива глупсоти...трудно се намира днес работа..съвсем дружески съм загрижен..то кал всеки знай да мята..
До Б.М
18.12.2012 в 07:32
Другарят Сталин? !? Наистина е крайно време да те видим като герой във филмчетата на М.Силвестър - идеално би се вписал между чакащите НЛО и т.н. Направо залепваш: чичето със стиснати устни и нацеден в тясно панталонче-клинче (мислейки, че може да мине за Ив Сен Лоран).Хе хе хе, върви по хегелите :)))))
2
18.12.2012 в 00:10
наистина за 100 път трябва да кажа..аз презирам интелектуалеца..той е страхлив,опортюнист..философа не е интелектуал..сталин не е интелектуал..а пролетарий,слуга на най-доброто в пролетарията,да е класа хегемон..не случайно никъде не се представям като инелектуал,като знам кои са интелектуалите..а" работник интелигентого труда " както акзва другаря Сталин..Годар,като маоист също никъде няма да видите да каже,че е интелектуалец..че той ги презира,като най-големите страхливци и слуги на буржоазията.
ок..и като се изкларам жертва ,какво..ако ти успееш да ме убедиш,че в този живот нещшо се печели със предизвикване на "съжаление" ще ти се поклоня..всичко ства с борба,постоянство и понякога хитрост да удариш врага ,именно докато е най-силен,там където го боли..както е постъпил давид..смешно би било двуетровия грамданец голият да вземе да удря дребния давид..той така губи битката моментално,защото всички ще видят,колко е безсилен именно в силата си..
ако намериш едно мяст,където тук израявам съжаление,че не съм бил предпочетен,че аз съм по достойния,а са предпочели друг вместо,ако намериш такова място -наистина ще съм много благодарен и ще призная,че ме хващаш в " хленч пред противника"
а защо да не се сравням с годар..със въло радев..със методи андонов..с кой със тези,на които дори ми се струва обсценност да им произнесям имената..с тях ли да се сравнявам..Годар има важни постижения..ти дори не знаеш,че половината му филми така да се каже са( на) тетрадки..кино тетрадки,както са философските тетрадки на ленин
hate and those who love to hate the hater
17.12.2012 в 23:50
не аз се сравнавам с годар..а конетизацияата на форма и съдържания ,обособеното в арт съзнаниеразбирането на пролетарския реализъм е това,кеото и свързва..давай да говорим конкретно..с филми,с фрази ,с методи,със худож маниер..много ясно,че вие ставате жертва на атзи обърната диалектика..има някой,който се е обособил като презиращ определени нешща,които деня днес,актуалната,домонантната докса популяризира,обожава.. веднага е схванат като хейтър,което е безумно,понеже докато мрази далай,той примерно открито ненавижда,последователно отрича едно или друго явление ,но в същото време харесва хиляди други неща..това е старата фраза на метафизиката-Внимавай,докато ти показват нещо,какво ти скриват..по-делнично,заради гората не вижда интересно е,как има цяла интернет общност,която се страхува и бърза да не птопусне да покаже емоционално разграничение,за да не би случайно да я идентифицират с този първия.. лесно е да наречем първия хейтър..но как да наречем тези,които мразят мразещия.. и го преследват навсякъде..докато всъщност,той нехае за тяхната случайност/ти ако имаше,някакъв аргумент нямаше така да си засегната...боли нали..
знаете ли,пак ще го кажа..
имате някаква приятелка..сближите се с нея,но след време тя установи,че сте отрепка и съжалява..но колко по-голяляма е омразата на онези,които са изпратили сигнали към вас..и въпреки това накрая се оказва,че най-долните отрепки са отказали да им обърнат внимание..така много повече боли...такива бясно те преследват навсякъде.от десет години по форумите -имам богат опит с този вид емоцианална небалансираност ,въпреки всички отваряния и затваряния на 7,8,9 и 10 чакри..се оказват най-фрустрирани обилно жестикулиращи,разкикерващи се в хисреията си дами
до Б.М
15.12.2012 в 10:02
Айде, айде, дедо (дядо = състояние на духа в твоя случай). Не се самозадоволявай със със сравнения с Годар . Още по-жалък си пък в опитите да се изкараш на неразбран интелектуалец. Тц. Не си. Просто реедиш отвратителни помии. Та ей това е реалното обобщение;)
б.м с обобщение
14.12.2012 в 17:24
Като знам за вас ,кое не е словесна помия-напр. друнвало мезидечек..от това поголяма отврат не познавам ..фалай лаистките псевдо мъдрости..Чопра.. ..но както е .няма нишо лошо в товапротиивника да те презира..започне ли да те харесва,казва мао-значи си заприличал на него..(има го буквален цитат вуъв филм на жан люк годар)
някой гледал ли е gai savoir на JLG ,за вас със сигурност това е помия..като говорим за прожекции на филми..обаче,вие гледате на времето в много кратки отстояния..за вас 1984 е минало..за други е бъдеще за трети е настояще.. дори пасажи в светото, така наречено евангелие,които от вашата екзистенциална йогизирана -нагласа изглеждат помия със сигурност..
между др целия разговор започна заради плакатите.
учудващо е,някой да помилси,че такива постери са нещо значимо..
за моя вкус -плаката от 20 и 30 те годиби развит в ссср и китай ,както и кин плакатите до 1970-те ,като се започне от 1920та са наистина онова,на което гледам сериозно(изучете малко поне теория,тогава влизайте в разговор..то и баба знае да каже"словесна диария"..днес на всичко може да се каже така,спокойно!) ..
а това тук,на снимките е повод някакви хора да се видят ,да си спомнят..е.вие защо им отказвате това право да се чувстват добре сред спомена за труда,който са положили..
Ей,ей, деца
14.12.2012 в 09:12
Дори и да е истина това за Алцхаймера, първо излиянията ще стават все по-откачени и несвързани ..But whatever-Оставете го човека бе, той няма какво да прави освен да си прожектира филми в минало време. Само ако може да има опция да виждаш или не тая жалка словесна помия...
evanna
14.12.2012 в 00:45
Ама истина ли е това за алцхаймера? Ще ни е мъчно ако вземеш да умреш и ни лишиш от възможността да четем излянията ти...
б.м
13.12.2012 в 18:47
ти много на сериозно взе човешкото страдание.много буквално..но за да ти покажа, какво имам предвид,трябва и аз да стана мн буквален.
1.ако ме титаш,дали искам да се дистанцирам от теб-идейно да..а физически няма причина да те приближавам...
и на второ място относно какво помним.. и как си го припомняме,възстановяваме..
преди няколко дни се опитах да си спомня имената на последните три лейдита,с които съм се опознал в библейски план.ще кажеш веднага-сигурно е било 1984....няма да твърдя,че е било миналата седмица..дори миналия месец..но все пак..не бе отдавна..няма ги имената..и с нищо не мога да ги свържа..нали знаеш,в паметта има неща ,с котио правиш асоциация..да кажем по мястото където сте срещнали..и.тн..с това искам да кажа,че ако помолиш публиката да цитира някоя твоя интересна,отчетлива,самостоятелна мисъл - трябва да ходи назад да ровичка..аз наистина с никава теза не те свързвам....освен,че по някаква прична смяташ това "дядо" за много витално и младежко..ок.
не ми е интересно как изглеждаш,защото знам кой говори така"горно нанадолнище.:.
:))))))))))) а и кво ти пука на теб,аз на колко години смятам,че си..
:))))) (wink )
тук за мен е важно,какви тези защитаваш и дали го правиш относително последователно..ако имаш някакво желание да казваш нещо повече от "харесва ми"..не ми харесва...!"
сега
много по-важно е ,че КОРЕЙСКАТА ДЕТСКА ГРАДИНА с име "ДА СМАЧКАМЕ мутрите на пуси райът" изпраща до президент Обама поздрав с песента на sonic youth "Silver Rocket"..той нали голям admirer and defender на руския "пънк"(???) се оказа.. така че FLY ,JUCHE,FLY
За дядо на село от Лоли
12.12.2012 в 17:54
Алцхаймер? Би било ужасно, ако е истина, но най-вероятно е жалък начин за дистанциране от небивалиците с които затрупваш сайта. Или търсиш съчувствие? Сега пък аз ще се дистанцирам...И само за сведение - предположенията ти, че съм стара (на 35?!?!), грозна и дебела може да те успокояват, но не са аргументи. Опозоряващо поведение, мили ми дядо, за човек, който се изживява като ученик на Хегел.
Nikolina
12.12.2012 в 11:23
Дядо, 35 не са непосредствено след теб, а е поне ЕДНА ДЕСЕТИЛЕТКА по-малко от преклонната ти възраст. Само пенсионер гонещ 50-те може да се умилява по соц-комплексите и комсомола :) А сега Алцхаймерът обяснява и умствените отклонения, които показваш надълго и широко. Лоли, а ти супер ме кефиш, go on!
Hegel is not dead !
12.12.2012 в 04:32
вероятно си станала пионерка,но не си имала щастието да дадеш комсомослка клетва..инак щеше да помиш оновния лозунг за прииемане в редиците на димитровския комунистически младежки съюз :Ленин жил, Ленин жив, Ленин будет жить....кой ти е е казал,че ХЕГЕЛ Е МЪРТАВ..ХЕГЕЛ Е ЖИВЯЛ,ХЕГЕЛ ЖИВЕЕ и ЩЕ ЖИВЕЕ!..
б.м
12.12.2012 в 04:19
лоли,аз съм с алхаймер...да не мислиш че те помня..като те чета ,обаче ми струва,че определено си във възрастта ,да бъдеш непосредствено зад мен в приказката дядо дърпа ряпа.. дядото дърпал..после дошла бабата.. ..гониш 35 те със сигурност..
и като влзеш поне напиши нещшо смислено..отдалече си личи,че скоро не си чела смислена книга,да не говорим са симптеонската ти дабъл изявя под л.скорч
Лоли
11.12.2012 в 12:08
Защо си ме споменал напразно, дядо Металников? Липсва ти моето Фнимание? Признай си - искаш да те забелязват в това единствено поле за изява, нали? Хегел, Хегел, но е по-добре да те "напопърд.а" жив човек... Така е, знаеш го най-добре от всички тук.
Findt
10.12.2012 в 15:26
Не съм Лоли. Нито Фифи.А ти не си чувал за самоирония. Narrow thinking, Grandpa!
марки,лейбъли и етикети
10.12.2012 в 15:11
ти сама си се нарекла "фифи"..вероятно харесваш онези изброени неща...не ти,а всички,които не харесвате лейаута ,дизайна,архитектурата,смисъла и споделимото от широк кръг мислители и обикновени хора схващане за 80-те като ая на земята..френсис фукояма казва,че Сл.Бряг е бил мечтан рай..не само аз..че H&M не съществува ли и под формата на етикет.. те сами си ги лепят..няма нужда да им ги лепя аз..и с това "дядо' ,ако мислиш,че е твое някакво особено ироничекско постижение..даже се радвам..че това младежко издание за кадри от еждневието прави възможно да обсъждат теми дядо и внуче ..имаше във войната на таралежите един такъв момент дядото загуби внучето,заради навика да играе табкла в бозаджийницата.
и все оак като твой по-възрастен те умолявам да не схващаш написаното към себе си,а към "фифи"..така се наричат обикновено пуделчетата,които стариците разхождат в междублоковите пространства..инам ,знам те ,че си ЛОЛИ..и ти гарантирам,че никава съдна нагласа не се намира у мен към теб./ок..може би към определени схващания за света,но то нали затиима свят,защото в него се конфронтират нагласи убеждения..заравни лисе това става голямата популистка скука..в която живеем днес..ти ан туй ако му слагаш етикет "живот" в свят...навремето имапше такъв лаф..туй нашето не ило живот,а жизнь"..но отвреме-навреме придообивало очертанията на "life"..имаше такива антисъветски закачки..да ти разкажа една..label for soviet sexual intercourse -двама се опознават(в библейски смисъл) ,а третият пази дънките
до Б.М от Фифи
10.12.2012 в 11:50
Дядо Металников, кой ви дава право така лесно ме вкарвате в клишета и да лепите етикети? Струва ми се, това е признак на много ограничен начин на мислене, срамота! Не съди, за да не бъдеш съден ;)
слънцето и сянката
09.12.2012 в 21:28
mea culpa ДА>>СЛЕДВА ДА направя много важна корекция..другият филм ,който е още по-значим на рангел Вълчанов е СЛЪНЦЕТО И СЯНКАТА.много точно нацелено единство между идеологическата санкция и поетическата,роматическата формализация на същата тази идеология.
ФИЛМА може да ви покаже някои от първите хотели..ШВЕДСКИТЕ КРАЛЕ" също..(също идеология облечена в хумор,романтически докарани до наивност ситуации)
СЛЪНЦЕТО И СЯНКАТА е с великолепния актьор ГЕОРГИ НАУМОВ (който има съществена роля и в "А бяхме млади"-актьор с много възлов-кинематографическо интониране мелофика на гласа..не случайно филма изглежда таке опетизиращ брега,плажа,чадъра..амфорите,водораслите) целият филм го прави той..ние ходехме на сл.бряг вече достатъчно обуржоазени и лайтмотива ни бе-ие сме супер ,само да ни изтърват в лондон,какви юпита ще станем,какви клипове ще заснемем ,но 'гадния соц ни пречи" това беше тона на цялото общество..(Днес така било в Куба )..докато в Слънцето и сянката на валери петров имаме нещо много разлчино"новия човек е на път да се самоизгради..масите да се самообучат..и той има вяра,че това,което прави е много по-прогресивно,от света ,от който идва флавната героиня-скандинавка,дъщеря на атомен физик..филма е дота маоситки..българина е такъв "перверзен оптимист за света"..и най-важното-разните там амфори и исторически находки не са представени,като НАША СЪЩНОСТ и ГОИРДОСТ..а за да покажат какъв фейк е самия обект..важното псолаие е това на цивилизацията и нейнтата отколешност и как тя оцелява..напълно контарфактуално,романтически,арогантно главния герой показва ,че времето е много по-голяма стихия от атомния взрив..филм с маоистко зърно..сигурен съм валери петров не е търсил такива аналогии..но ги има..
вижте,ако си мислите,че аз не съм наясно,че в снимковия ежедневник не е място за тези коментари-лъжете съм..наясно съм,че според вас тук не им е мястото..но ,къде другаде освен тук тези разпилявания,скитания,сноване на мисълта могат да бъдат по-на мястото си..
и като имате предвид,че пускам само 1/3 та от написаното..както споделих..много често дори и на мен ми става неудобно от самия мен ..пиша ги в карето,но не ги пускам..сега се чудя,дали да направя това с този..не .не..този ще го пусна..
фи(лосо)фи (-ята) на фифи
09.12.2012 в 20:48
в какво е права 3?,фифи.напротив...нямам нужда от тема БНТ показа плакатои на златния орфей " за да говоря за слънч.бряг.
много е приятно да се вити този трембилнг на младите да са в актуалното,да чувстват дъха на съвремието,повеч в косите на експресния влак,който днес се движи с 20км в час по-бавно от 1975..
и като дефинираш ДНЕС..знаеш ли ,че няма такова чисто ДНЕС и сега..хайде,ти си по актуалните неща..всяко твое хиперактуално -мега яко,за мен е вече стара новина,при това лишена от съдържание..ти какво мислиш,че се изисква да си на 17г за да гледаш фешън тв и мтв.. само ти ти подскажа нещо,което сега няма да разбереш,понеже си "фифи"..тези,които измиялят какво да бъде НОВО..,кое да се харчи като най-най-съвременен вик на деня днес именно те търсят идеи не в някакви будистки кирванни състоянния,съновидения и фантасмагоризми,а както се видя във филма midnight in paris перманент постпонинг..tozi,kojto kazwa naj-nowite ne]a e nqkoj ,kojto e wyzstanowil gumenite botu[i na baba ti fit този,който "иноватира"wow кое да бъде най-новото просто е бръкнал в албума със архивни снимки,на която е видял някоя твоя баба с гумени ботуши..от които вероятно тя се е срамувала,докато ти.понеже носиш в себе си истерическия тремблинг да си "съвременна" да си в час' да си отворенгяз" сега ги носиш с подчертана дързост и си мсилиш,че правиш нещо,от което вселената чак се възражда..планетата цъфти,ветровете стават свежи..полъсите обаче носят същия стар мирис на гуменетка..
така че,по спокойно с това,кое е ново и кое е старо..още през 2010 ,казах на иван ц и мария д от Е.С,че който извади стария дизайн на телефона със слушалки ще спечели..и както видяхте някои го пробваха полвинчато.. гледах един филм с джоузеф котън..от началото на 50-те..не можеш да си преставиш по-модерен филм от този..екшън + хорор+ романтична комедия..още 1950-та..
това,което твърдиш прилича много на онази подигравка,с онова съзнание,което се родее с това на петел,който смята,че слънцето изгрява,защото тоий е изкукуригал..ако нямаше архитектура на сл.бряг,която днес е в руини..нямаше да има и текст на тема :и какво му е хубавото на новото,щом хотелите преди 40г са били хипер модерни,а днешните приличат на виетнамски торти.
на теб ти харесват тези хотели,манго и H&M..и сигурно знаеш акква е последната прическа на николета лозанова..аз ако я видя до мен няма да разбера,че е тя,харесвам YSL,и архитектурата на курортния комплекс сл.бряг от периода 1960-1970..WALLPAPER* в последните страници представяха екзотични места,курорти..и се появи склонност да проверят какво е положението...но 2003 беше вече много късно..2012 представям си какво е..
фифи
09.12.2012 в 10:15
Ето, ??? беше прав - Дядо Металников най-накрая се почувства в свои води. Ми добре- дъра бъра Слънчев бряг, минало беше-ло. Пълен аналог на дядо-пенсионер от градинката, който обяснява надълго и широко колко хубаво било едно време...може би си има някакъв чар- Хахахахахах- професор Вучков 2 !!!
б.м с нов рекорд
08.12.2012 в 22:46
веднага правя уговорка,че има много начини да имитираш свобода..и тя да ти пречи..но изкуството има в себе си мнго диалектика..неслучайно тъкмо най--гилемите провали на тези големите автори,художници след години стават най-гомелите им шедьоври .за Хичкок,бергман,фелини.. понеже тъкмо слабите им илми ти показват как са направени най-големите им хитове.. но тук специалноо проблема с канона е много по-дълбок..там е истинската провокация за акализа.. да се види,кое в самия канон е предпооставило идейно-политическия блудкаж.. най-любимия в целия доц лагер е ЖЕНАТА ЗАД ЩАНДА..болница ан края на града.. нещо като нашите ."башмайстора" .дори А бяхме млади има огромни идеологчиески проблеми..ако искате да изследвате онезе времена не правите Дзифт или някаква таква отврат а взимата канонична поеса на Боян Балабанов Пред Буря и виждате къде власта се е сгромолясала.
Филмът Прокурорът не е каноничен..понеже той затлачва в някакви наглед противоречия-подвига като артизанин-грешките прои строителството на новия жовот.. ИМА изцяло правоверна форма..дори музиката е почти вагнерова..не зная кой е компоирал..
тонът,обрисовките на георите..но понеже за да имаш худ творба е нужно повече..не само КАНОН.. те са опитали да придадат "метафизиката на човешката душа" в поле ,което стои много далеч от такива сантиментализации.
Филма е идеологиучески провал,но днес става за гледане..даже са вписали съвременен прочит..прокурора вълчев слаб,неуверен,а цветанов -както героя следовател от ДС,котов да бъде меч,да бъде инструмент в ръцете на идеята.
(идеолозите са усетили,коко е фашистко това и са го смъкнали)
а филма,който е пълна глупост дори не му знам името..ГЕЦ командва населениоето да принуди тодор колев да се ожени..защо този филм,който е боза,на 7 степен са го оставили.. аз имам предположение.
В голямото усилие на киното да открие нови фоорми, да схване новите теми на жиивота то понякога прави грешки..бърза..постъпва незряло..и има и слаби творби..но ние ще ги поакажем..те не са заплаха за анс..тъкмо зашото са слаби..докато ПРкурорът е сгрешен..бих питал Неделчо Милев защо са го спряли..такъв филм е опасен..аз още помня премиерата на ПОКАЯНИЕ..не бе в кината..а във салона на ОК на БКП.. първо за висшите партийни акдри партийни секретари и т.н..
един вид-сигнализираше-в този филм няма нищо..но е опасна граница.. внимавайте ,как ще го разчетете.
тук наистина ства дума за идеята да остане чиста.
аз например си спомянм ,че на нашите не им дремеше въобще от западните филми ян флеминговито рисуване .. например днес гледах един епизод хичкок представя..журналистка отива в соц страна-чехословакия се намеква..ии във влака и предават таен запис на последните думи на някакъв свещенник ,който бил осъден..от такива филми нашите не се бояха въобще..той е плитък..направен е за да да има интрихга..не засяга канона..мого по-страшно беше някой оттук да сгреши,да се опита да променя канона.аз не разбрах ,,evana, дали си разбрала от така шашавите ми сутришни коментари ,че става дума за два филма с ГЕЦ..НАПРОТИВ за ПРОКУРОА обяснявам много ясно,цензурата е трябвало да го забрани..не те не забраняваха..казваха -неуместен е..може да подведе.. Кирил Маречков минлата нова год,по повод смъртта на иван андонов,раазказваше,как някой в ЦК го викал и му задал директно въпрос:кога сме забранявали Бийтълс. и съвсем правилно..тези хора не бяха някакви тъпаци..много интелигентни,коварно и арогантно умни..НЯМА НИКАЪВ документ на държавата и на партията ,в който се казва-Бийтълс е забранен..,а се подсказваше,че може да подведе някои по-незрели партийно хора..да видят в тях рееволюционна вълна на младежите на запад..или пък да го ползва за провокакация..ами,че то и СТАВАЙ страна огромная " можеше да се ползва за провокация..ако се извири на банккет..или в дните на траур на брежнев,андропов..аз не случайно съм така обсебен от този приод..защото той както акзва хегел за пирамидите "ЗАХГАДКАТА ЗА ЕГИПТЯНИТЕ е бла загадка и за самите тях" и те ен са знаели.както пчелата ен знае как попълва питата..не си давали сметка какво правят..
така и идеологията..а не живота..на 70% ние живеехме дребнобурж веlfare state с държавен социализъм,а ленин дори се твърди,че не казвал тов за НЕП,а изобщо,че в момента към 20те г имало държавен капитализъм. всичко е толкова неясно..канона изглежда почти като щампа..но колкото повече ползващ тази щампа толова повече тя става опасна.. както шефа на МВР заклещен от литературните критици ,като тогава нй-важния въпрос бил Ще пуснете ли романа на ивайло вълчев.. Тютюн е излязъл защото вълко червенков е бил философ и покрепил романа,срещу нападателите,че там имало много фройдизъм..аз тази защита искам да прочета.
между другото някъде из нета има мн интереен аудио запис..лекция на чехословашки писател пред български писатели и критици,който им обяснява,аккво е това ПРАЖКА пролет.. май 1968..след това 2 месеца по -късно вече става защитата на революцията от здравите сили на Варшавския договор..ако някой си направи труд да я изследва ще иди ,че проблема е,кога тя е произнесена.ако беше казана 1963 никой нямаше да я сметне за нещо специално..но през 1968 тя добива друг контекст..и наистина.формално онзи говори изцяло правоверни за соц реализма нещша..нищо контраревол няма..но във самата форма..в самия патоис,че той представя това,като нещо качествено ново-там има провокативен момент..един вид..ние за това се борим,а вие го представяте като някаква много особена борбаза повече свобода,свобода,която ние сме ви я дали много отдавна.. а вие това сте го обялякли във форма на движение, че ак пък да имате нужда от подкрепата от запада..много е знаел запада какво подкрепя..нещо като джагаров срешу вежинов и да кажат ние сме за вежинов..(без да знаят,че той има също толкова правоверни текстове,колкото и другия.. както това..запада по свободна европа подкрепяще маоистко-енвер ходжисткия опит за преврат на горуня..изкарваха го герой..изжяло на лична основа конфликт..облечен веднага в уж някакво идейно противопоставяне..убеден съм,че Горуня никога не е чел мао..сега пак кажи етотова е рекорд..времето беше такова..на рекорди..само збаележи каква онтология..5 години стават 3.(петилетката за 3 години) .баси амфетаминовата реалност speed отвсякъде.. сега е е някакъв сопоративна и протяжна действителността..20г празни.. .ти си спал..и мислиш,че е година,по това което е навън,а се оказало,че минали 20 ..това го казва писателя болен от рак в la Notte на антониони..в началото на филма
нали знаеш оня филм Сбогом Ленин..нищо наоколо не се е променило..жената била в кома 20г..но единствено можела да схване,че нещо се е променило ако тника на ленин..инак другото и било същото.. ок..мобилни телефони..ако някой ми каже,че щяхме да сме при тодор живков и нямаше да иаме мобилни телефони веднага шще му акжа-ДС щеше да настоява да иамеме.. сега си 100% във обхват..преди само като се върнеш до дома за да говориш от домашния..я се върнеш я не..може да го срещнеш този,дето ще му звъниш на улицата и да си кажете каквото иамте..а сега..на секундата ще му се обадиш ..за едно нещо 3 пътии ще му звъннеш даже.. понеже няма за какво друго да му се обадиш..
evanna
08.12.2012 в 19:38
Е това последното е рекорд... и не мога да разбера какво точно искаше да кажеш относно този филм с Гец - един път било боза, друг път цензурата била дебилна да го забрани?!
ДъРЗОСТ И КРАСУТА 49 сезон
08.12.2012 в 08:50
нямам нищо общо с тази идея..нито съм във възхита,нито пък ме дразни..но ме дразни
липсата на хумористическа способност,на ирония,понякога "градинко" показва
умения..юлий също.. .като казах Юлий..горкия..сега идва рождест-новогод дестдневка
,което значи на птърво място-ужасът от това да видя вандализираия паметник "СЛАВА НА
ГЕОРИТЕ"..някой дето чука мрамор по гробищата ще се потруди над сърпа и чука..опита му
да замени стария шрифт с имената беше наистина уродлив..то е обаче това,което в
психологията му се вика симптом-уродливо,безпомощно време..
сега за тези плакати..
на първо място.било е хубаво ,този,дето е снимакл да попита я вучков,я организаторите за
авторите на плакатите..
за школите.
аз поне тук виждам плакати на две школи
-плаката на борис годжунов е от френско-италианската школа..вижте MOD шрифта..
плаката на йорданка е от от съветската школа..стилистиката на съветския мюзикъл от края
на 70 и 80-те.
да се направи анализ..колко процента е бил западния образец,колко е бил местния
идеологическо норматив..както в музиката-концертна дирекция по времето на андропов
излезе със ясен нормативен акт-радиопредавания,музикални концерти,както и музикантите
в кръчмите,ресторантите,естрадите и забавите-30% западна музика..(понеже израстнах сред
ресторантски музиканти имаше голям проблем.. понеже целия "салон" е западен..затова
направиха на салон няколко съветски песни"разцветалис яблоки и круши" в много бавно
темпо,като за салон.. подмосковские вечерах" ит.н.. също в норматива имаше изискване да
има съветски песни и песни олт соц страните..да ама кой свири румънски песни..или
албански..пробвахме с югославски-веднага бе казано,че това мианва в западните 30%
србрени крила не инаваше за соц.естрада..затуй някои се изхитриха и научиха песни на
унгарските рок банди-проблема бе,че в ресторанта не ставаха са звитрене...но по забави
ставаше-плешивото куче филма-го караха целия..OMEGA ХББ,картаго(които свиреха дори
пънкарски)-те бяха по-добро бело дугме)
тоест щом в музиката е имаше перцентаж,съотношения,то и в плаката е имало.
напр във фотография..вземете сп Бълг Фото..имаше т.н школа ГДР..
предполагам имало я е и в плакатното.полиграфия и фотохрафия вървят заедно.
някой ще каже-хахах баси тъпанрските времена..да им акзват какво да свирят..
всеки кинаджия от тарковски,кисловски,рангел вълчанив,въло радев ще потвърди,че именно
забраните отключват свободата.да изхитриш системата..да покажеш именно това,което тя
иска,но въпреки,че го показваш 100% в соц.реалистически аспект -то да дразни ...именно
през 70-те 80-те най-трудно минаваха правоверни соц.реалистически неща. системата не
ги искаше..такъв е примера с Медведкин в Русия ,Боян Балабанов в България..власта не
искаше да и дадеш 100% канона..ставаше прекалено.. и се третираше като
провукация..(както е песента нашата полиция ни пази..по времето на антон югов- авторът и
щеше да вземе една година поправителен труд.. толкова антинародна песен.все едно
народа е на полицията ,а не обратното..чуйта песента "БАЛАДА ЗА ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ"..
симфоническата пиеса - РАЗУЗНАВАЧЕСКО ададжио"..няма къде да ги чуете..скриха
ги..както никога и не показаха ПРОКУРОРА-на джагаров и будимир металников ..пиесата е
на джахгаров-аз съм я гледал като дете..играха я до 1973.. след това стана много
нередна..и вижте какви филми почват..Башмайстра...дами канят..от нищо нещо..
филми,които показват "типчното,но с индекс на нещо нетипично-типично..прекрасно
изобразено в ОПАСЕН ЧАР.. в този смисъл..тези,които са за OPEN THE CREATIVITY-забрави
своето минало,което те затормозява,репресира-ОТПРИЩВАЙ КРИЕЙТИОВНОСТТА,изразявай
себе си..ежечастно и ежесекудно раждай творчество.. хахах и малер и стравински са
знаели,че така нишщо не става.. има два начина да похитиш свободата в творчеството..да и
се отдадеш безсмислено-волунтаризъм..плод на това е филм с георги георгиев ГЕЦ- и
тодор колев..където с един танк атакуват мансардата на един,който не иска да се ожени..
половината от филмите на разнгел вълчанов.. (единствения му хубав филм е е НА МАЛКИЯ
ОСТРОВ) другия анчин да те похити свободата е този-да следваш официалния догмат
неотлъчно..-филма ПРОКУРОРЪТ.. толкова много са "дерзали",че в резулат имаме почти
"символизъм" окултно-партийноправоверна мешавица.. този филм БНТ го е пуснала 2011 в
чест ан светанов и борисов..инак заради своята дебилност идеологическия контрол е скрил
филма,като неуспешен..будимир металниов е гост съветски сценарист и пак се е получила
боза,която може да се гледа единствено втвъв време на популистка скука.
като видях надписа балкантон..вижте,колко е съвършен..тази икона за грамофонната плоча..
и пак там е редно да кажем.знаете ли как се записваше "Дългосвиреща плоча" казваха му
"влизаме в студио..това означава поне 3 месеца работа..днешните Open the
creativity..намират някой спонсор или продуцент,който им заплаща 3 часа в студио-400лв.
и ти си викаш..ха-че за какво ми са 3 часа.тя песента е 4 мин..имаме възможност да я
изпълним 180 делено на 4 около 45 пъти..с паузите абе 30 да са....всички сте гледали
филми американски..и в този смисъл БалкантОН беше наистина звукозаписна държавна компания.. с милионни тиражи.. за СССР ...не случайно някои от нашите изпълнители са по-популярни в Русия отколкото у нас..
ето това ме дразни при лили иванова..взместо да помъдрява..да става прагматична..тя се поддава на внушения и ласкателства..тя няма нужда да е толкова "фешън"..
тя е била икона ,която иконосъбаря себе си..Йорданка Христова не прави така.. тя пази онова,което е било нейната сила. маргарита хранова..тоника св..
докато лили понеже наистина е била номер едно прави същите людмилаживковщини..
да се обади ан старите си шивачки тези,дето са и шили дрехите 1970-та..леко да я актуализират,почти незабележимо..така тя може да възкреиси една стилова цялост,а не да прави хюманиюаторско-капска манджи-Хризантеми наметнали versace..cavalli,..
не мога да повярвам,каква липса на агенти,на мениджър..ако записваш в някаква компания директорите ти правят пиара,имиджа..
тука филип киркоров положение..и ала пугачова..съветски гнуслярски песновки снимани като за джъстин тимбърлейк,канйе уест,или този малики бейбър ли си казваше.
да пее Хризантеми,панаири..и другите си хитове до 1983г..
тези ,т.н нови парчета.-обещавам ви-и аз мога да да и измисля такова..текст и музика будимир метаников-в изпълнение на Лили иванова сезон 48 ми..(нали тези "далас",дързост и красота" имат такива сезони
пляка/т/ с 3 питанки
08.12.2012 в 06:57
Аууу,this 3 q.marks ,не питай лудото ,то само се обажда.. имам чувството,че видиш ли пенис ще възкликнеш Аууу и това е наметалников...наметалнал си го е.. лкакв са тези глупсти..като се качиш в метрото,където знаем добре,повече от мотрисите са "ДЕСЛАНО В СССР" мислиш ли си за металников...ами че 90% от сградите в софия са на анродната власт строитекство -мислиш ли си за металников..
какво искаш да кажеш//че няма откъде да видя такива плакати ли..ти в замунда влизала ли си.. всичко има..и се харчи много повече от разните днешни чикьорски неща.
все пак навремето БЪЛГАРИЯ ИМАШЕ ШКОЛА ПО ПЛАКАТ.. не съм сигурен,че тази експозиция е за това..но Газдов обикаляше света още от 1977г.. и рекламата беше плакатистка.
не само у нас..вижтре сащ..и списанията до 50-те дори воговете -всичко е лейаут и илюстрация,шрифт..какви са днешните бил бордове..посвен озни билборд,който бе абналитично смислен-в основата щагла ъгълът на щайга коъто нагоре става от тези курии за натурален сок..ОТ алфа до омега цялото движение на продукта е при нас..аз презирам тези плакати с лица на известни хора,станали известни от тв екран ..казвал съм ви..тази година април..един студен следобед..от хотел България до СУ"КлОхр" преброих повече лица от плакати,отколкото живи хора..по главнмата на софия..и си казвам..какъв кеф..след време ще слагат снимки на хора ,които ще създават усещане,че не сме сами.на принципа на плашилата..в мола имаше постер на агент ооо7 ..аз през цялото време го мислех за човек от охраната.. в първите 1/2 от секундата.
но сега на темата,
пооне от снимкта ,колекцията е бедна
НЯМА АНАЛИЗ..няма гии и самите автори на плакатите.
има български филми от 70-те в които ще видите доста по интересни плакати..не са се постарали с плаката на ЛИЛИ..имаше един който аз помня от детската градина..червен от стъкло.. ографичен..по два за всеки град..
Плакката на Борис Годжунов е мн дожър..но това е тематизирано ЗЛАТНИЯ ОРФЕЙ..
ти вероятно си вижда;лла фестивалния комплекс в сл бряг,където се провеждаше зл орфей..каква архитектура има.. наистина на сл бряг беше РАЙ..абе ФУКУЯМА ГОИ КАЗВА,не аз.. от рая направиха някакъв кошмар..винаги така става..изтегли идеологията идеята от красивия обект и той ства злина,кошмар.. както е кошмар идеология без свои предмети ипостаси.
тези плакати са част от една зловеща тенденция,която идва в период на популизъм..настоящето да се разактуализира..и от килерите(den) хралупи,такива герои,които живея между периодите,вътре в сградни пространства,за които никой не знае.. как се казваше този филм..където в една стара къща събираха деца и обитаваха именно тези междинни килери.. между фасада стената и представителната част на къшата..ей така в такива моменти излиза онова,което сме недооценили и виждаме,колко по-прогресивно е било то от това,което днешния -компюторисиран ден не може да направи..да.можеш да сложиш ком в стаята в която ъгловата спалня е от 70-те..ще изпринтиш цветно снимките на баба си.. като ги сканираш..е й какво толкова ..
някакви нещастници направили под ДЪГАТА..контра-евент отвсякъде..
няма нищо ощо с това скромно показване..онези са се изсилили да вземат илиюстративната сила от списанието за деца ДЪА и с него да минат под някаква си тяхна дъга..резултата е ниакъв..
forget your past..с крак във времето или в акрак с времето.. the bulgarian nouvelle vague.. (instead NEW WAVE is nouvelle vague.. )c'est n'est pas " la nouvelle vague bulgarien "-пак някакви притопляния на отдавна изстинали пишки.. |това е популистката скука..тя вади тези обекти на миналото но го прави сляпо..без анализ без смисъл..
и накрая да ти кажа за драгомир драганов.
първо е верно,че той излезе в една вулгарна патетика.. на него дори носа не му счупиха,да ти кажа.. обаче Драганов е добър като конферансие..ако си мислиш,че е лесна тази работа.. плюс това ,аз самия не бих се отказал да имам личен приятелски достъп до Лили ИВанова..и не само защото тя ,според мнозина все още кърти всякакви класации по хонорари и публика.аз не съм сигурен обаче ле ЛИЛИ ИВАНОВА е лили иванова.. особено след като от един патетически вулгаризатор мина в лапите на уноиверсалния хюманизатор..аз бих написал есе..На чай с Лили Иванова-от драгомир драганов през карбовски до универсалния хюманизатов -чая..
оня ден като понеже приказвах с едно момиче..и тя ми подсказа филм на който със сигурност У>Х се размазва,му текат лигите пот кеф-ИЗГУБЕНИ В ПРЕВОДА..понеже една моя позната ми акза аз многого харесвам..аз нищо на и със софия кополола не харесвам.. но ия попитах..щом ти е любум "превода" веднага щше ти кажа ,че джон малкович ти е любимец..познагх нали..и та потвърди .каза-обожавам го.. някой мое да не е гей-но да има изцяло гейскивкус..
EMO
07.12.2012 в 17:28
Драго Драганов и Георги Христов са най- зле облечените хора за всички времена . Такава безвкусица и кич ....ебати демодето .
Лоли
06.12.2012 в 21:31
Дали проф. Вучков ще се влюби в мен? Какво като съм от друга епоха?:):):)
Dido
06.12.2012 в 09:22
няма амбицирани хора в този сайт !!!
Manuelle
06.12.2012 в 00:12
Студеничко ли ви е? Мързи ви? Не ви се мърда? FAIL!!!
Paradox
05.12.2012 в 23:14
На знам "фотографът" дали е в отпуска, ама по-добре нищо да не поствате. Има си View Sofia за подобно "новини".
Никакви ви няма напоследък, нищо лично, но очевидно екипът ви не влага никакво старание и хъс в проекта. Жалко.
???
05.12.2012 в 18:53
Аууу, това е само за Металников - усмивки от старите ленти. Като по поръчка, значи! Най - накрая нещо, под което да звучат адекватно коментарите му. Пък и може да се получи закачака между него и Драго Чая... хихихи :D